Saturday 1 December 2012

usaha tawakal berjaya

assalamualaikum :)

okey, disebabkan atie tak nak update dlu, so, kita dengan rela hatinya mulakan. dah lama dah kita berangan nak update coretan segala dalam blog kita sendiri. tapi tak berkesempatan. ini pun atie yang cadangkan nak buat blog untuk sampaikan ilmu katanya. menarik :) okey, stop merepek.

result akhir tahun dah keluar 30 nov yang lepas, smue org excited gle nak tengok result diorang. pagi pagi bangun, mandi sgale bagai, then teros online muka buku. lepas tu, tiba tiba topek tanyakan result exam. kita pelik. ehh, dah kluar ? dengan jantung degup degup, pegi la buka saps. kuang3. result terok yang teramatnya. kita dah agak dah. tahun ni banyak sangat mainnya. lepas tu terus bagitau abg. die jahat, suka gelakkan orang. *tau lah hang pandai lepas tu, semua orang pakat tanya result. memang berat nak bagitau. tapi, kita kne bersyukur apa adanya. apa yang kita usaha, itulah yang kita dapat bukan ? jangan sesekali kita putus asa. usaha usaha dan teruskan usaha. lepas usaha, kita tawakal. in shaa Allah, Allah akan bagi yang terbaik untuk kita. kawan kawan yang rasa nak nangis tu, jangan lahh. kita pujuk nie. HAHA. mybe Allah tak nak bagi kita riak takbur. setiap kejadian pasti ada hikmahnya. ingat tu.

teringat kata kata arelong, abang kita yang penyayang tuu.

hehehhe ambik seperiuk air, msukkn semua buku2 yg ada, tunggu hingga mendidih, minum air tu, hihii (joking jer.)
odah actually motivator yg terhebat adalah diri sendiri, visual dgn jelas apa yg odah nk dlm hidup, plan & lakukan SEKARANG secara berterusan & tarik seberapa byak energi positif dri persekitaran & buang jauh@ energy negatif dari dalam diri

allah hu 'alam :):)

go raudhah, kau mesti boleh. jangan jadikan result tu sebagai penghalang untuk kau berjaya. kau baru f4. lek lahh. tahun depan usaha la lagi. tapi ingat, nombor empat belas dalam form tu tidak lah hebat mana. jangan riak. cuba bandingkan diri dengan yang pertama. kalah bukan ? kita bukanlah cemburu dengan org yg lebih berjaya untuk jatuhkan dia, tapi cemburu untuk jadi yang lebih baik. so, sekali lagi kita nak ingatkan muslimin dan muslimat sekalian, usaha dan tawakal, lepas tu in shaa Allah berjaya :)

kata hati : kadang kadang rasa diri begik =='

raudhah hisham

No comments:

Post a Comment